Güvercinler Yumurtadan Kaç Günde Çıkar

Güvercinler Yumurtadan Kaç Günde Çıkar

Merhaba güvercin sever dostlar. Bu gün sizlere güvercin yumurtadan kaç günde çıkar konulu bir makale hazırladım. Güvercinler genelde 2 afet yumurtlarlar. Çok nadir olarak 1 adet yumurtladıkları da görülmüştür. Fakat bu ortada bir sorun olduğunu gösterir. Değişmeli olarak erkek ve dişi yumurtanın üzerine yatarlar. Kuluçka döneminde dişi ve erkek güvercinlerinin kursaklarında kursak sütü birikir. Ortalama […]

25 Şubat 2013 Pazartesi - 952 kez okunmuş
Facebook 0 Twitter 0


Merhaba güvercin sever dostlar. Bu gün sizlere güvercin yumurtadan kaç günde çıkar konulu bir makale hazırladım. Güvercinler genelde 2 afet yumurtlarlar. Çok nadir olarak 1 adet yumurtladıkları da görülmüştür. Fakat bu ortada bir sorun olduğunu gösterir. Değişmeli olarak erkek ve dişi yumurtanın üzerine yatarlar. Kuluçka döneminde dişi ve erkek güvercinlerinin kursaklarında kursak sütü birikir.
Ortalama 17 – 18 gün içerisinde yavrular yumurtadan çıkarlar. İlk 4 -5 gün sadece kursak sütü ile beslenirler. Anne ve baba sırayla yuvaya gelip gagalarını açarlar, yavru gagasını ebeveynlerinin gagasının içine sokarlar. Ve kusma yolu ile yavruyu beslerler.
Yavrular çok hızlı gelişirler. Hemen diken tüyü dediğimiz ilk tüyleri oluşur. Birkaç hafta sonra kendilerini yuvadan atmaya başlarlar bu noktada tavsiyem yavruları kendi yuvalarına geri koymanızdır. Böylece onlar atlar siz koyarsınız. Bir süre sonra kendileri yuvaya çıkmaya başlayacaklardır.               Yuvaya koyma işlemi kalabalık kümesler için geçerlidir. Kalabalık kümeslerde güvercinler fazla olduğu için anne ve baba yavruyu göremeye bilir. Yavru açlıktan ölebilir. Daha da önemlisi diğer güvercinler tarafından dövülerek öldürüle bilir. Sadece anne ve babanın bulunduğu ufak bir kümesiniz varsa bu sıkıntıları yaşamazsınız. Takip etmeniz çokta gerekmez.

Müjdat KARAKOÇ

Donek.Net / Tüm Hakkı Saklıdır. Bu Yazı İzinsiz. Kullanılamaz. Çoğaltılamaz.

“Güvercinler Yumurtadan Kaç Günde Çıkar” için 72 cevap

  1. uğur diyor ki:

    benim 2tane güvercinim var alaı25 gün oldu ne zaman yumutlarr ??

  2. uğur diyor ki:

    benim 1 çift güvercinim var 1 i kül rengi 1 ise arap ikiside paçalı aldığımdan bugüne 25 gün oldu kafeste sadece ikisi var kasaya 14 15 gündür ot çekiyorlar bu böyle devam eder mi ne zaman yumutlarlar şimdidennn teşekkürlerr

    • admin diyor ki:

      Fazla uzun süreceğini düşünmüyorum. Eğer dişi kısır değilse 1 hafta içinde muhtemelen yumurtlamış olurlar.

      • uğur diyor ki:

        bilgiler için teşekkürler güvercin kış ayında yumutlarmı ki

        • admin diyor ki:

          Yumurtlar yaz kış farketmez. Şuanda benım kümesimde yumurtada var yavruda var.

          • uğur diyor ki:

            saolun bugün 2 tane güvercin besleyen arkadaşlarıma baktır dım bunda yumurta var dediler yumutlaması 1 haftayı geçermi salmasam yumutlarlar mı acaba bazı kişiler salmassan yumutlamaz diyorlar ve yumurta gecikir cırk olur diyorlar .

  3. ANIL diyor ki:

    merhaba bende miski erkek kula dişi var 2 yumurta var yumurtlayalı oldu baya 1 hafda içinde yavru çıkar da sizce bu iki eşden ne yavrusu atar bir miski bir kulamı çıkar yavrular ?

    • admin diyor ki:

      Genelde bir anne bir baba şeklinde olur ama yinede tam olarak kimse bilemez. Belki soylarında başka kuşlar varsa değişik reklerde gelebilir altlarından. Mesala ırk değilde permons kuşlarında siyah kuşlardan beyaz. beyazlardan kırmızı gibi hiç alakasız renkler gelebiliyor.

  4. ANIL diyor ki:

    erkeyin daha önce 3 tane eşi daha olmuş yavrular hep beyaz cıkmıs buda öyle cıkabilirmi ?bide 1 hafda sonra yumurtanın çıkması lazım zamanı geliyor kuşlar devamlı deişiyolar üstüne oturuyolar ama sormak istediyim boş yumurta çıkma olasılıgıda varmış güvercilerde sizde boş olsa kuş yatarmıki üstüne

  5. ANIL diyor ki:

    yumurtanın bitanesinden bugun yavru cıkdı :)dier yumurtada yarın öbir gün çıkar heralde yavrusu :)

  6. ANIL diyor ki:

    ugur kardeş bnde ilk defa güvercin bakıyom benim kuşlar yumurtladı 22 gün içinde yumurtadan yavru cıkdı biri dün cıkdı dieri önceki gün bugun 3 üncü günleri yani 22 gün bekle yumurtadan yavru çıksın die

  7. ANIL diyor ki:

    güvercin tuz yermi admin bana acil yaz lütfen adamın biri yazmış seker veriyorum tuz karısdırıp falan tuz güvercine zarar verirmi ishal olmuş ikiside tüydeler yavruda yapdılar

  8. uğur diyor ki:

    benim güvercin dün akşam 1 tane yumutladı diğerini ne zaman yumutlar

  9. uğur diyor ki:

    yumurtada yatan güvercine bakarsan küser diyorlar doğrumu ne yaparsan küser

  10. sariyerli.anil34@gmail.com diyor ki:

    benim yavrular 21 günlük oldu çikolata miski diolar babasıda miski sate bugun yavrunun teki yem yemeye başladı :)ben okadar bakdım ama küsmediler :D

    • admin diyor ki:

      Çok güzel tebrik ederim. Yavruların etrafı görmeleri için dışarıya çıkmaları lazım çabuk alışacaklardır.

  11. yusuf diyor ki:

    Bakarsan Küsmezler Elini Bile Karnına Sürüp Kaldırıp YUmurtaya Bakarsan Yene Bİşey Olmaz YOk öyle Bİşey Uçurma o Kuşu Kafesi Açık Bırak Uçarsa Uçar

  12. ANIL diyor ki:

    buraya fotoğraf atabiliyomuyuz güvercinlerin

    • admin diyor ki:

      Fotograf tüklemek için facebook gurubumuzu ziyaret edebilirsiniz. Sitenin en üstünde girişi var.

  13. sinan diyor ki:

    Selam kardeş benim güvercinler yumurtladi dün aksama kadar dişi yumurtaların uzerinde yatiyodu ama bu akşam baktigimda yumurtanın birini dışarı atmış ve kirmis öbür yumurtaninda uzerine yatmiyor sence neden böyle birsey yapmıştır

    • admin diyor ki:

      acemiliğine gelmiş olabilir. Zamanla hersey normale donecektir. Bazen boyle durumlar olabiliyor. Yuvaya başka bir kuş girdi ise kavga ederken yumurta düşmüşte olabilir.

  14. barış diyor ki:

    benim güvercin yumurtladı bugün kümesin camı var kare telli ordan soğuk gelirse yavru ölürmü

    • admin diyor ki:

      Kümesin camı açık kalsın. Ordan temiz hava mutlaka girsin. Yavruya hiçbir zararı olmaz. Bizim kümeslerimiz yaz kış açık duruyor hiç sorun yaşamıyoruz. Anneleri yavruların üzerine yatacağı için sorun olmaz.

  15. ibrahim diyor ki:

    benim güvercinlerimin ilk yumurtası çıkmama gibi bir sorun olurmu

    • admin diyor ki:

      İlk yumurta olduğu için anne ve baba acemilik yüzünden yumurtaya iyi yatamayacağı için yumurta çıkmama sorunu olabilir. Bu sorun teşkil etmek yumurtayı yatalı 1 hafta olduusa yumurtaları elinize akıp güneşe doğru tutun içinde kararma varsa yumurtalar tutmuş demektir. Biri şeffaf diğeri kara ise teki tutmuş demektir. Veya hiç ellemeyin yeteri kadar yatarlar çıkmazsa kendiliğinden kalkacaklardir.

  16. mert diyor ki:

    benim güvercinim var 4 tane yumurta var onlar nezaman kaç günde çıkar acil cevap admin

  17. emra diyor ki:

    benim kuşalar var yumurtladı dışarı saldım yumurtadan kalktılar kalkınca yumurta nekadar sürede bozulur acil cevap

  18. emra diyor ki:

    admin nabıyon kuşlar nasıl yerliler uçuruyonmu çifti kaç tl

  19. mert diyor ki:

    güvercinin yumurtasını ben değiştirdim bi arkadaşımla yumurtayı elledik bozulurmu ve yavru çıkarmı kuş yatıyo üstünde hep iç kalkmıyo eşiyle değiştire değiştire bi erkek bi dişi yatıyo

    • admin diyor ki:

      Yumurta değiştirme olayında günler çok önemlidir. Kuşların ikiside aynı günlerde yumurtladı ile sorun olmaz. Yumurta koyduğunuz kuş önce yumurtladı ise yumurtadan önce kalkacağı için yavru oluşmadan kalkmış olur. Eğer muyurtayı koyduğunuz kuş diğer kuştan sonra yumurtladı ise bu seferde yavru erken çıkağı için anne ve baba kursağında maya oluşmayacağı için büyük olasılıkla yavru ölümü gerçekleşecektir. Yumurta değişimde her iki kuşta aynı günlerde yumurtlaması gerekir. Bir iki gün sorun oluşturmaz. Fakat arası cok uzunsa sorun olacaktır.

  20. tuba diyor ki:

    lütfen yardım!! balkona yumurtlamış güvercin zarar vermek istemiyorum ama bu yumurtlar çıktıktan sonra gitsinler ne olur acele balkon cam takılacak bu hayvancağızlara takılıp kaldık. yumurtalar çıkınca yenisini yumurtlar diyolar doğrumu kutunun içine yumurtlamış onu alsam çıkartsam yavrulara zarar gelir mi! ne yapayım……..

    • admin diyor ki:

      Merhaba Tuba hanım,
      Yumurtalar çıktıktan sonra yavrular tüğlenene kadar tekrar yumurtlamazlar. Yavrular büyüdükten sonra her gün takip edersiniz tekrar yumurtlarlarsa yumurtayı altından alıp atarsınız. Eğer yumurtlar ve bir iki gün içinde yumurtayı almazsanız günaha girmiş olursunuz. Yumurtlar yumurtlamaz yumurtalar alınmalıdır.

  21. muhammed diyor ki:

    benim kuşlarım var 16 tane 8 yumurta var on yumurtalardan 2si çıktı yavrular var onlar kaç günde büyür

  22. tuba diyor ki:

    Işin tuhafi ben tüy unden de anlamıyorum.
    Yani yumurtlamayim gidedebilir değil mi bu yumurta takibi riskli ve zor görünüyor geç saatlere kadar çalışn biri olarak:(

  23. eminunsal diyor ki:

    Selam arkadaslar benim 1 çift güvercinim vardi erkegi atmaca aldi bir kac gun sonra disi olan yumurtladi erkek olmasa olurmu ?

    • admin diyor ki:

      Olmaz dişi tekbaşına yavru çıkartamaz. Mutlaka değişmeli olarak yatmaları gerekir. Dişi olan bir iki gün içinde yatmaktan vaz geçecektir.

  24. murat diyor ki:

    Ya arkadaslar benim gok war bi cift yumurtaya yattı 21 gun oldu hala ckmadilar ne yapmam gerek

    • admin diyor ki:

      yumurta tutmamış olabilir. Yumurtayı güneşe doğru tut içinde siyahlaşma varsa büyük ihtimalle doludur. Bir kaç gün daha beklemekte fayda var.

  25. Yalcın diyor ki:

    Benm kuş yumurtladı iki gündür sürünüyo yürüyemiyo niye

    • admin diyor ki:

      Dostum böyle bir durumla daha önce hiç karşılaşmadım. Normal bir durum değil. Kısmı felç olmuş sanırım. Bir veterinere danışman gerekebilir.

  26. cihan ali diyor ki:

    Sabah gittigimde yumurta yoktu aksam gittigimde altında iki tane yumurta vardı boyle birşey olabilirmi

    • admin diyor ki:

      Cihan bey genelde birer gün ara ile yumurtlarlar. Fakat bu herzaman böyle olacak anlamına gelmez. Olabilir üzerine yatıyorlarsa sorun yok demektir.

  27. okan diyor ki:

    Mrb bizim balkonda kanepenin arkasında güvercin yumurta birakmis acaba kaç günde cikar yavru

  28. berfin kaya diyor ki:

    benim büyük bir çiçeğim var balkonumda. ve bi güvercin gelip oraya yuva yaptı ve bir yumurtası var balkona çıkamıyorum balkona yaklaşınca annesi yada babası kaçıyo napmam gerekir ve bide ben bir sene önce eski evimdeki bir güvercin yumurtasın elemiştim ve annesi gelip yumurtayı kırmıştı şimdi yine dokunsam kırar mı?

    • admin diyor ki:

      Merhabalar,
      Öncelikle ne yapmak istediğinizi anlamak lazım. Kuşları oradan kovmak istiyorsanız eğer yumurta tekse büyük ihtimalle yeni yumurtlamıştır yumurtayı alıp atabilirsiniz. Eğer yavru çıksın derseniz hiç ellemeyin.

  29. serkan diyor ki:

    merhaba benım bır tane portakal kuşum var bu sıtrese gırdı ve boynu tam tur donuyor ve iki tane de yumurtası var yavru cıksa baka bılırmı .

    • admin diyor ki:

      Bakamayabilir kuşa haftada 2 kez sularına vitamin verin. Ayrıca kuşu fazla ele almayın yerde yürümesi ve kanat çırpması iyi olacaktır.

  30. serkan diyor ki:

    pekı ne tür vitamın vermem gerekır bu süper vit dıye bır vitamın var ondan versem fayda edermı yoksa başka vıtamınler fılan mı denesem

  31. Can diyor ki:

    Bizim pencerenin önüne yabani bir güvercin yuva yapmış bakmaya gidersem yumurtanın üstünde anne güvercin varsa kaçıyor baba varsa kalıyor

  32. rabia diyor ki:

    bir gün kuluckada olmazsa güveercin yumurta bozulur mu ?

    • admin diyor ki:

      Güvercin 1 yumurta yapar 1 gün bekler ve ikinci yumurtasını yapar bu genelde böyledir. 2. yumurtayı yaptıktan sonra güvercin üzerine yatmaya başlar üzerine yatmaya başladıktan sonra eğer 1 gün boyunca yatılmazsa yavrular ölür. 1 gün çok uzun bir süredir.

  33. rabia diyor ki:

    birgün gecti ama suan üzerinde. ölür ediniz,yavru olmazsa bu güvercin böyle yatmaya devam eder mi. yoksa bırsure sonra bırakacak mı?

    • admin diyor ki:

      Siz herhangi bir müdahale yapmayın. Kuşlar belirli bir süre yatar bu süre içinde yavru çıkmazsa kuşlar yatmaktan vazgeçer.

  34. mustafa diyor ki:

    Admin bey Bi çift takım var portakal erkeği kaçtı dişi yumurtaya yatmama olasiliği var yumurtalar 1 haftalık ne yapmam gerekir

    • admin diyor ki:

      Kuş tek kaldığı için bir iki gün daha yatmaya çalışabilir fakat büyük olasılıkla yatmaktan vazgeçecektir. Bu sebeple yavru oluşmayacaktır. Yapılacak bir şey yok kendi haline bırakın.

  35. rabia diyor ki:

    bu arada bir gün yatmadı dedım. ama suan yavrular yumurtalarından çıkmışlar. :) :) :) bir gün geçti diye yumurtaları atmayın. ölmüyorlar…. ama belki bu herzaman da olmayabilir. en iyisi siz bekleyin. her şey olacağına varır… :) :) :)

  36. ersin diyor ki:

    merhaba ,yardımcı olabilirseniz sevinirim.yabani bir güvercin yangın merdivenine açılan kapıya iki tane yumurta bıraktı sevindik önce ancak yaklaşık iki gündür yumurtaların üzerinde güvercin yok .yumurtaların ustune kazak koymamızın bir faydası olur mu daha doğrusu yapabileceğimiz bir şey var mı.teşekkürler .

    • admin diyor ki:

      Merhabalar,
      Güvercin üzerine yatmıyorsa yavru kesinlikle çıkmaz. Ayrıca yavru çıksa bile anne öz suyu (kursak mayası) ile beslenmediği için yavrular yaşamayacaktır. Yumurtaları çöpe atabilirsiniz.

  37. Mteo diyor ki:

    Merhaba benim balkonuma güvercinler yuva yapmış yumurtasının üstünde duruyorlardı dokunmadık tatile gidip geldik. Gelince baktık o yuvada bi yavru vardı fakat galiba başka güvercinler yan tarafına bi yuva daha yapmışlar ve iki yumurta var balkonda da güvercinler duruyo ama yumurtanın üstünde değildi bi hafta sonra en azından yumurtasız yuvayı alalım tekrar yumurtlamasınlar dedik yavru da yoktu zaten ama diğer yuvada yumurtaların üstünde yine güvercin görmedik. Boş yuvayı aldık diğerine dokunmamaya çalıştık. Ama bi gün sonra diğer yuvayı da dağıtmışlar yumurtalar düşmüş. Bizim yüzümüzden mi oldu diye çok üzüldüm yoksa zaten yumurtalara yatmamış mıydı? Çünkü iki defa baktığımızda da yumurtaların üstünde göremedik. Cevap yazarsanız sevinirim. Diğer güvercinler dağıtmış olabilir mi yada biz balkona çıktık diye kendileri mi yaptılar?

    • admin diyor ki:

      Merhabalar,
      Güvercin yumurtası bir kaç saat yatılmadığı taktirde soğur ve içinde yavru ölür. Sizin müdahale etmiş olmanız diğer kuşları rahatsız etmiş ve yuvayı bozmuş olabilirler.
      Güvercinler hemen yuva yapıp yumurtlamazlar eğer siz yuva örme aşamasında veya dişi kuşun yumurtlama yapmadan önce yuvaya yatma aşamasında müdahale etmezseniz kuşa izin vermiş olursunuz. Dikkat etmek lazım. Vesselam.

      • Mteo diyor ki:

        Yumurtanın üstünü bi kaç defa boş görmüştüm kuşlar balkonda olduğu halde. Belki hiç yatmamışlardır diye düşünmüştüm. İnşallah öyledir. Teşekkür ederim.

  38. Engin diyor ki:

    Slm arkadaslar benim bir kactene cift guvercinim var yumurtalardan hangisinin erkek oldugunu nasil anlarim beni bilgilendirirseniz sevinirim

    • admin diyor ki:

      Bir teoriye göre sivri olan yumurtanın erkek olduğu yönünde bir söylenti var. Bu durumda yuvarlak olan yumurta ise dişi olmuş oluyor.

Bir Cevap Yazın

Bu sitedeki tariflerin izinsiz kopyalanması yasaktır.
iPortal Kodlayan: Özer Gül
%d blogcu bunu beğendi: